Vanaf november 2019 is er plek voor een intakegesprek met aansluitend vervolgbehandeling
(datum melding 8 juli 2019)

Schrijf je nu in

Hypnotherapie

Hypnotherapie brengt je door het specifiek richten van je aandacht in een diepere laag van je bewustzijn. Dit kan je helpen om je bewust te worden van tot dan toe minder bewuste delen van jezelf. Wensen, verlangens, pijn, verdriet, boosheid of angst liggen vaak ergens opgeslagen omdat we ze niet altijd toe durfden (durven) of konden (kunnen) laten. Dat wat in het onderbewuste ligt opgeslagen oefent echter wel invloed uit. Zo kan onverwerkte pijn bijvoorbeeld, zonder dat je je daar van bewust bent, een bron vormen voor het in stand houden van patronen die je ontwikkelde, ooit bedoeld om jezelf te beschermen. Maar in je leven nu schieten die patronen misschien hun doel wel voorbij. Bijvoorbeeld een patroon van perfectionisme; te hard je best doen en anderen pleasen omdat je diep van binnen bang bent om afgewezen te worden. Of bijvoorbeeld anderen op afstand houden uit angst om gekwetst te worden. Hypnotherapie kan helpen bewust te worden van onderliggende gevoelens, wensen, verlangens. Door je bewust te worden kun je het toelaten. En toelaten is verwerken. Wanneer iets verwerkt is, oefent het geen invloed meer uit en ben je vrijer, je kunt je ontwikkelde patronen dan loslaten. Ook kan hypnotherapie helpen om positieve gevoelens in jezelf te vergroten. Bijvoorbeeld bij chronische pijn, waarbij je je lichaam mogelijk steeds negatiever bent gaat beleven, kan deze techniek helpen om in je lichaam opnieuw een veilige, ontspannen plek te maken van waaruit je pijn beter kunt verdragen.

Schrijf je nu in